@thesis{thesis, author={Elmawarda Nadia Havidhoh}, title ={استخدام الوسيلة السمعية بخلفية موسيقية لترقية الإستماع في المدرسة افبتدائية الحكومية بدروجو مالانق}, year={2016}, url={http://etheses.uin-malang.ac.id/10277/}, abstract={ABSTRAK Kemampuan mendengar merupakan salah satu dari ke empat unsur bahasa, yang selain menulis, membaca, berbicara. Dan penguasaan kemampuan mendengar karena keterampilan mendengar memberikan faedah dalam kehidupan kita, dengan mendengar kita dapat bersosialisasi ketika berbicara dengan orang-orang sekitar kita. Dengan mendengar, kita juga bisa menulis apa yang sudah kita tangkap dari apa yang telah kita dengar. Dengan mendengar, beragam informasi, termasuk ketika guru berbicara, kita dapat mengambil faidahnya. Untuk mencapai tujuan agar kemampuan mendengar dapat dikuasai oleh peserta didik, maka diperlukan upaya yang lebih baik dari guru, termasuk dalam sarana media yang dipakai ketika pembelajaran berlangsung. Di sini, para peneliti fokus pada tiga pertanyaan: (1) bagaimana cara menggunakan media audio dengan latar belakang sound effect untuk meningkatkan kemampuan mendengar di MIN Druju Malang?, (2) apa unsur-unsur suara pada dialog dalam bahasa Arab di MIN Druju Malang, (3) bagaimana keefektifan penggunaan media audio berlatar belakang sound effect untuk meningkatkan kemampuan mendengar di MIN Druju Malang?. Metodologi ini berfokus pada penelitian kuantitatif eksperimen dengan kelas eksperimen dan kelas kontrol. Metode pengumpulan data dalam penelitian ini adalah metode wawancara dan ujian (pre test dan post test), dan analisis data menggunakan kualitatif dan deskriptif. Hasil studi ini adalah (1) hal ini berarti yang menggunakan latar belakang Media audio efek suara melalui persiapan dengan mengulang selama dua kali dalam pemutaran, setelah itu baru menjelaskan suara-suara yang terdapat pada media (2) dalam dialog media audio indikasi mengenai kegiatan lingkungan, waktu, lokasi (3). Menggunakan latar belakang musik audio menunjukkan efektivitas dan meningkatkan ketika mendengarkan, perbandingan antara hasil tes sebelum dan sesudah. ABSTRACT This is the kind of research and studies about using Media audio experience sound effect to improve hearing ability of elementary school students in Druju Malang. The researchers chose the subject of studies that focus on listening skills, listening skills provide benefits in our lives, to hear we can socialize while talking with people around us. Through listening, we canwrite what we catch from what we've heard. Through listening, and a variety of information, including when the teacher speaks, we can take-benefit. Use of back media sound effect is a tool for students, and how students can understand what they hear and understand material presented on a conversation between two or more people. Unlike audio media which existed long ago in the media we have enjoyed during this period. Background sound effect media helps students understand the conversation provided. Where is the dialogue that happens, when it happens time conversation, and so forth. For example, when the conversation at the railway station, provided the background conversation also train Bell sound. Speaking at the time of the morning, then the background contained in existing media audio birds chirping, cock, and so forth. Here, the researchers focused on three questions: (1) how to use audio with background music to promote listening government elementary school Druju Malang?, (2) what elements of voice dialogue in Arabic language State elementary school Druju Malang?, (3) how effective is the use of an audio background music to promote listening government elementary school Druju Malang? This methodology focuses on quantitative research trials and experimental class and population control. Method of data collection in this research is a method of interview and test (after testing and testing), and data analysis using qualitative and descriptive. The results of this study were: (1) this means using backgrounds Media audio sound effect through the use of the preparation made by the MP3 already gone through the registration process, (2) the audio elements in the dialogue, namely: audio indication on the activities of the domestic environment, time, location (3). Using an audio musical background demonstrates the effectiveness and upgrade when listening, a comparison between pre test result and post test.} }