Abstract :
This narrative study reports on the English undergraduate students? perception by adopting English
movies in learning English idioms. The study of narrative design is to combining a series of events or
stories experienced in their lives (Dean, 1998). Data collecting techniques using semi-structured
interviews, data interview were transcribe and interpreted using thematic analysis. The study report two
data themes : The way undergraduate English students adopt English movies in learning English idioms
through movies with English subtitles and undergraduate English students? perception of adopting
English movies in learning English idioms. This study investigate how the English undergraduate
students? perception by adopting English movies so the teacher can create new and creative ways in
learning English idioms.
Studi naratif ini memberikan informasi terhadap persepsi mahasiswa sarjana bahasa Inggris dengan
mengadopsi film bahasa Inggris dalam mempelajari idiom bahasa Inggris. Studi tentang desain naratif
adalah menggabungkan serangkaian peristiwa atau cerita yang dialami dalam kehidupan mereka (Dean,
1998). Teknik pengumpulan data menggunakan wawancara semi terstruktur, wawancara data ditranskrip
dan diinterpretasikan menggunakan analisis tematik. Studi ini melaporkan dua tema data: Cara mahasiswa
sarjana bahasa Inggris mengadopsi film bahasa Inggris dalam mempelajari idiom bahasa Inggris melalui
film dengan teks bahasa Inggris dan persepsi mahasiswa sarjana bahasa Inggris tentang mengadopsi film
bahasa Inggris dalam mempelajari idiom bahasa Inggris. Penelitian ini menyelidiki bagaimana persepsi
mahasiswa sarjana bahasa Inggris dengan mengadopsi film bahasa Inggris sehingga guru dapat
menciptakan cara-cara baru dan kreatif dalam mempelajari idiom bahasa Inggris.