DETAIL DOCUMENT
PERANCANGAN MEDIA PROMOSI UNTUK SEKOLAH PATMOS SEBAGAI SEKOLAH SISWA BERKEBUTUHAN KHUSUS
Total View This Week12
Institusion
Universitas Mercu Buana
Author
WULANDARI, MARTA DWI
Subject
004.21 Systems Analysis and Computer Design/Sistem Analis dan Desain Komputer 
Datestamp
2020-01-16 04:28:07 
Abstract :
The patmos school is one of the inclusive school organizers, namely for schools for children with special needs and regular children. However, the Patmos school does not yet have promotional media that can build the image of the school patmos and can deliver messages effectively. So that the target market is not familiar with this school. The purpose of this design is to produce a new promotional media design by developing pre-existing promotional media that can be applied to several media, so as to communicate the message and information that the school wants to convey to the target market. The design process of this promotional media goes through several stages of the work process with a sequence of pre-production processes, production processes, and post-production processes. In designing media promotion schools, Patmos refers to Roland Barthes's semiotic theory, where Roland Barthes develops two levels of signs that produce connotation and denotation meanings. This patmos media promotion media contains a message that the school wants to convey. The illustrations used in this promotional media use photographic techniques so that the message to be conveyed can be easily understood and use vector illustrations to make it look attractive. With the design of promotional media, it is expected to be able to build the image of the patmos school on the target market so that many people know the school of patmos. Keywords: Patmos School, Media Promotion, Education Sekolah patmos merupakan salah satu sekolah penyelenggara inklusif yaitu untuk sekolah anak-anak berkebutuhan khusus dan anak-anak regular. Namun sekolah patmos belum memiliki media promosi yang dapat membangun citra sekolah patmos dan dapat menyampaikan pesan secara efektif. Sehingga target pasar kurang mengenal sekolah ini. Tujuan perancangan ini adalah menghasilkan rancangan media promosi baru dengan mengembangkan media promosi yang sudah ada sebelumnya yang dapat diaplikasikan ke beberapa media, sehingga dapat mengkomunikasikan pesan dan informasi yang ingin desampaikan oleh pihak sekolah kepada target pasar. Proses perancanga media promosi ini melalui beberapa tahapan proses berkarya dengan urutan proses pra produksi, proses produksi, dan proses pasca produksi. Dalam perancangan media promosi sekolah patmos merujuk pada teori semiotika Roland Barthes, dimana Roland Barthes mengembangkan dua tingkatan pertanda yang menghasilkan makna konotasi dan denotasi.Media promosi sekolah patmos ini berisi pesan yang ingin disampaikan oleh pihak sekolah. Ilustrasi yang digunakan pada media promosi ini menggunakan teknik fotografi agar pesan yang ingin disampaikan dapat mudah dipahami dan menggunakan ilustrasi vektor agar terlihat menarik. Dengan adanya perancangan media promosi ini diharapkan mampu membangun citra sekolah patmos pada target pasar sehingga banyak orang yang mengetahui sekolah patmos. Kata Kunci : Sekolah Patmos, Media Promosi, Pendidikan 
Institution Info

Universitas Mercu Buana