Abstract :
The research aims to determine the effect of religiosity, social support,
entrepreneurship educationand self efficacy to the entrepreneurial intention in
student. The subject in this research were students who were members of Campus
Missionary Institutions and were interested in entrepreneurship. the sampling
technique using a purposive sampling. By using quantitative descriptive
approach. Therefore, the analysis of the data used is the statistical analysis in the
form of Structural Equation Modeling (SEM) – Partial Least Square (PLS). The
result of this research showed taht the variabele religiosity, social support
andentrepreneurship education had a significant positive influence on the self
efficacy. While the variable religiosity, social support, entrepreneurship
education and self efficacy has a sigificant positive influence on the
entrepreneurial intention.
Keyword : Religiosity, Social Support, Entrepreneurship Education, Self Efficacy,
Entrepreneurial Intention
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh religiusitas, dukungan
sosial, pembelajaran kewirausahaan dan efikasi diri terhadap minat berwirausaha
pada mahasiswa. Subjek pada penelitian ini adalah mahasiswa yang merupakan
anggota Lembaga Dakwah Kampus dan berminat untuk wirausaha. Sampel yang
digunakan dalam penelitian ini adalah sebanyak 175 responden. Teknik
pengambilan sampel menggunakan purposive sampling. Dengan menggunakan
pendekatan deskriptif kuantitatif. Analisis data yang digunakan adalah analisis
statistik dalam bentuk Structural Equation Modeling (SEM) – Partial Least
Square (PLS). Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa variabel religiuistas,
dukungan sosial, dan pembelajaran kewirausahaan memilki pengaruh positif dan
signifikan terhadap efikasi diri. Sementara variabel religiusitas, dukungan soisal,
pembelajaran kewirausahaan dan efikasi diri memiliki pengaruh positif dan
signifikan terhadap minat berwirausaha.
Kata Kunci : Religiusitas, Dukungan Sosial, Pembelajaran Kewirausahaan,
Efikasi Diri, Minat Berwirausaha