Abstract :
This study aims to determine and analyze the effect of price, distribution costs, and promotion costs on sales volume at CV Rumiris Catering Madju Jaya, Bekasi.
The data used is secondary data for a period of 2 years, namely 2021 to 2022 where the data taken is weekly data with the provision that the day of the week is Friday. So that the data obtained as many as 105 data were analyzed using the multiple linear regression method which was processed using the SPSS application software version 25.0
The results show that the selling price and distribution costs have an effect on sales volume while promotion costs have no effect.
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh harga, biaya distribusi, dan biaya promosi terhadap volume penjualan pada CV Rumiris Catering Madju Jaya, Bekasi.
Data yang digunakan adalah data sekunder selama periode 2 tahun yaitu tahun 2021 hingga tahun 2022 dimana data yang diambil adalah data mingguan dengan ketentuan hari dalam mingguan adalah hari jumat. Sehingga data yang di dapat sebanyak 105 data yang dianalisis menggunakan metode regresi linier berganda yang diolah dengan menggunakan software aplikasi SPSS versi 25.0
Hasil menunjukkan bahwa harga jual dan biaya distribusi berpengaruh terhadap volume penjualan sedangkan biaya promosi tidak berpengaruh.