DETAIL DOCUMENT
The influence of social media marketing and brand image towards customer's purchase decision at Fish & Co. Centre Point Medan
Total View This Week2
Institusion
Universitas Pelita Harapan
Author
Arabella, Arabella
Subject
HD28 Management. Industrial Management 
Datestamp
2022-03-28 12:45:03 
Abstract :
Fish & Co. located at Centre Point Medan is a seafood restaurants, a part of Bisa Group, being famous with its tagline “Best Fish & Chips in Town”, have implemented the social media marketing activities in its Instagram page. However, Fish & Co. have faced a decreasing in the number of orders, where many of the customers only purchase Fish & Co. during promotions, less interaction in its social media, and less reviews on Fish & Co. foods. This research aims to find out whether there is an influence from social media marketing and brand image towards customer’s purchase decision. This research use quantitative research, which by distributing questionnaires to 100 of respondents who have ever purchased at Fish & Co. Centre Point Medan in last 2 years. This research also use multiple linear regression by using the SPSS application v. 26 to analyze the data. The result of this research shows that the social media marketing and brand image simultaneously influence the customer’s purchase decision at Fish & Co. Centre Point Medan by 69%. The social media marketing partially influence the customer’s purchase decision at Fish & Co. Centre Point Medan by 31% . In addition, the brand image have the most significant, with 83% influence on the customer’s purchase decision at Fish & Co. Centre Point Medan./Fish & Co. berlokasi di Centre Point Medan adalah salah satu restoran makanan laut yang merupakan bagian dari Bisa Grup yang terkenal dengan tagline “Best Fish & Chips in Town”, telah mengimplementasikan kegiatan pemasaran media sosial di halaman Instagram-nya. Namun, Fish & Co. mengalami penurunan jumlah pesanan, dimana banyak dari pelanggan yang hanya membeli Fish & Co. pada saat promosi, interaksi di media sosial yang lebih sedikit, dan ulasan makanan Fish & Co. yang cenderung sedikit. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui apakah ada pengaruh dari pemasaran media sosial dan citra merek terhadap keputusan pembelian konsumen. Penelitian ini menggunakan penelitian kuantitatif, yaitu dengan menyebarkan kuesioner kepada 100 responden yang pernah membeli di Fish & Co. Centre Point Medan dalam kurun waktu 2 tahun terakhir. Penelitian ini juga menggunakan regresi linier berganda dengan menggunakan aplikasi SPSS versi 26 untuk menganalisis data. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pemasaran media sosial dan citra merek secara simultan berpengaruh terhadap keputusan pembelian konsumen Fish & Co. Centre Point Medan sebesar 69%. Pemasaran media sosial secara parsial mempengaruhi keputusan pembelian pelanggan di Fish & Co. Centre Point Medan sebesar 31%. Selain itu, citra merek memiliki pengaruh paling signifikan sebesar 83% terhadap keputusan pembelian pelanggan di Fish & Co. Centre Point Medan. 
Institution Info

Universitas Pelita Harapan